به سایت گروه کارخانجات آبتین دژ خوش آمدید...
  • موقعیت مکانی
    تهران|سعادت آباد
  • برنامه کاری
    همه روزه: 08:00- 20:00
  • مشاوره رایگان
    09184900081

کاربر جدید هستید؟


ورود

رمز عبورتان را فراموش کرده اید ؟ (بستن)

آیا شما در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟


ثبت نام

(بستن)
Homeپروفیلکیفیت پروفیل | بهترین پروفیل یو پی وی سی در ایران
خانه کیفیت پروفیل | بهترین پروفیل یو پی وی سی در ایران
11
ژوئن
کیفیت پروفیل | بهترین پروفیل یو پی وی سی در ایران
  • کیفیت پروفیل | بهترین پروفیل یو پی وی سی در ایران

کیفیت پروفیل | بهترین پروفیل یو پی وی سی در ایران

کیفیت پروفیل | بهترین پروفیل یو پی وی سی در ایران :

یکی از مواردی که در تعیین کیفیت پروفیل یو پی وی سی درو پنجره استاندارد باید مورد توجه قرارگیرد، مواد شیمیایی پروفیل یوپی وی سی است که این امر برای مشتری ها به راحتی قابل شناسایی نیست و فقط باید به استانداردها و گواهینامه های فنی اکتفا کرد.

پروفیل یوپی وی سی از دو بخش تشکیل شده است. یکی پودر یوپی وی سی و دیگری استابیلایزرها یا مواد پایدار کننده که معمولا بین 70 تا 80 درصد مواد تشکیل دهنده پروفیل یو پی وی سی می باشد.

پودر پی وی سی یا همان پلی وینیل کلوراید است و 20تا 30 درصد باقی مانده را مواد پایدار کننده اضافه میکنند قابل ذکر است که ارزش ریالی 20درصد استابیلایزربه کار رفته در پروفـــیل یو پی وی سی برابر با  80درصد قیمت مواد به کار رفته برآورد می شود و قابل ذکر است که کیفیت پروفیل و مواد پلیمری را همان استابیلایزرها تعیین می کند.

یکی از نکات مهم در ارزیابی فنی و شیمیایی کیفیت پروفیل یو پی وی سی درو پنجره ، واکنش پروفیل یو پی وی سی در برابر نور و تابش خورشید است. اصولا یکی از ایرادهای که از در وپ نجره های یو پی وی سی می گیرند.

تغییر رنگ احتمالی آن در برابر تابش نور خورشید است و آنچه که باعث این تغییر رنگ یا پایداری رنگ می شود ترکیب فرمول استفاده شده در پروفیل است و مهمترین استابیلایزر، تیتانیوم دی اکساید است که میزان مصرف این مواد اولیه در تغییر یا پایداری رنگ پروفیل های یو پی وی سی نقش اساسی دارد.

 

کیفیت پروفیل | بهترین پروفیل یو پی وی سی در ایران

 

مطلب پیشنهادی
مقاومت پروفیل یو پی وی سی در پنجره های دو جداره

اطلاعات منتشر شده در نهادهای بین المللی نشان می دهد که ایران از حیث تابش مستقیم نور خورشید و اثر گذاری آن بر کیفیت محصولات شیمیایی جزو کشورهای خطرناک است و احتمال تغییر رنگ یوپی وی سی در ایران بیش از دیگر کشورها است.

تصور عامیانه این است که احتمال تغییر رنگ در مناطق گرمسیری زیاد است حال آن که باید بدانید که دمای هوا تاثیری در تغییر رنگ پروفیل ندارد بلکه میزان تابش نور خورشید تعیین کننده این موضوع است.

بررسی ها نشان داده که شیراز از نظر میزان تابش نور خورشید به طور مستقیم خطرناک ترین، برای مصرف پروفیل یوپی وی سی بی کیفیت می باشد.

حال آنکه در شهرهای مثل قم، مشهد، تهران، اهواز این مسئله تاثیر چندانی ندارد و در عین حال شهرهای سردسیری مثل ارومیه، تبریز به همراه شهرهای گرمسیر زاهدان و یزد جز شهرهایی به شمار می آیند که پروفیل یوپی وی سی غیر استاندارد در آنها به واسطه تابش نور خورشید تغییر رنگ می دهد. تحقیقات نشان داده است که سطح ارتفاع شهرها از دریا و میزان تابش نور خورشید باعث تغییر رنگ می شود.

بهترین حالت این است که هنگام خرید پنجره یوپی وی سی از پروفیل استاندارد استفاده شود البته در پروفیل های استاندارد هم تغییر رنگ تا 10درصد طبیعی می باشد.

 

با تشکر آبتین دژ

نمایندگی مرک آلمان و نمایندگی سیگما آلدریچ


مطالب مرتبط
نظر دهید

نظر دهید