به سایت گروه کارخانجات آبتین دژ خوش آمدید...
  • موقعیت مکانی
    تهران|سعادت آباد
  • برنامه کاری
    همه روزه: 08:00- 20:00
  • مشاوره رایگان
    09184900081

کاربر جدید هستید؟


ورود

رمز عبورتان را فراموش کرده اید ؟ (بستن)

آیا شما در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟


ثبت نام

(بستن)
Homeپروفیلبازیافت پروفیل پنجره UPVC
خانه بازیافت پروفیل پنجره UPVC

بازار جهانی متعلق به PVC در سال 2006 چیزی در حدود 31 میلیون تن بوده است. نزدیک به 15 درصد این بازار سهم اروپا می باشد که آمار رشد آن همواره در حال افزایش است. از طریق کارشناسی های انجام شده در 20 سال آینده مقدار ضایعات حاصل از PVC نزدیک به 50 درصد افزایش می یابد. که علت اصلی آن عمر بالای محصولات تهیه شده از PVC میباشد. آمار اندک 5 درصدی بازیافت ضایعات حاصل از PVC بسیار نگران کننده می باشد.

از بازیافت PVC محصولات با ارزش پایین تری بوجود می آید. ضایعاتی که قبل از استفاده PVC ها وارد چرخه عملکرد نشده اند به عنوان محصولاتی همانند ضایعات شروع کار خط تولید و ضایعات اکسترودر تعریف میشوند. بیشتر ضایعات PVC در محل های مورد نظر دفن زباله دور ریخته میشوند. که به علت پایداری بالا روند تجزیه آنها بسیار کند می باشد و این موضوع بسیار نگران کننده است. به همین علت باید راهکار های مناسبی برای بازیافت PVC ها و محصولات دیگر آن اتخاذ شود. 

به علت تناژ بالای پروفیل پنجره UPVC در صنعت پنجره دو جداره بازیافت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میباشد. در این مطلب به چند روش اصلی و کاربردی برای بازیافت پروفیل پنجره UPVC اشاره خواهیم کرد.

 

روش های اصلی بازیافت پروفیل پنجره UPVC

  • کاهش اندازه نمونه ها (خرد کردن، آسیاب کردن و پودر کردن)
  • عملیات حذف آلودگی مکانیکی (فیلتراسیون مذاب، دسته بندی کردن در اثر فشار هوا)
  • روش های انحلالی (فرآیند solvay vinyloop)
  • بازیافت خوراک
 

تفاوت های روش های بازیافت پروفیل پنجره upvc

هزینه، کیفیت، پیچیدگی های فرایند بازیافت و همچنین تاثیرات محیطی برای هر پروسه بازیافت پروفیل پنجره UPVC متفاوت میباشد. به طور مثال در شیوه کاهش اندازه قطعات دانه سازی، خرد کردن، پودر سازی و کاهش اندازه ذرات تا حدود میکرون انجام میشود تا پس از جداسازی ذرات فلزی توسط آهنربا و شناگرهای فلزی از پروفیل برای فرایند دوباره از آن استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی
کاربردهای یو پی وی سی در صنعت در و پنجره سازی دو جداره کدامند؟

این روش جداسازی برای بازیافت ضایعات پروفیل UPVC که از خلوص منبع بالا برخوردار می باشند قبل از نصب یا در مواقعی که میتوان آلودگی را از روی آن به راحتی جدا کرد بسیار مناسب میباشد. پروسه بازیافت مکانیکی در دوفاز انجام میشود: فاز مذاب همانند فیلتر مذاب یا فاز جامد همانند جداسازی الکتریکی مالشی.

 

راهکارهای افزایش کیفیت بازیافت پروفیل پنجره UPVC

روش های بازیافت پروفیل پنجره UPVC در هزینه های روش و دشواری شیوه عملیات متفاوت می باشند. ولی با بررسی نتایج مطالعات این شیوه بازیافت مشخص شد با بکارگیری همین روش های ساده ریز کردن و حذف کردن فلزات نیز میتوان به یک ترکیب قابل استفاده رسید.

از روش های پیچیده تر بازیافت پروفیل پنجره UPVC که دارای هزینه بیشتری نیز می باشد روش فیلتراسیون مذاب و انحلال است. که با حذف ناخالصی های موجود در این روش ها کیفیت بازیافت بهبود پیدا میکند. که اگر از این مراحل اضافه تر در بازیافت استفاده شود کیفیت محصول نهایی نیز بالاتر خواهد رفت.

ممکن است پروفیل های پنجره دو جداره که از روش های بازیافت بدست می آیند از زیبایی کمتری مانند براق بودن سطح و رنگ پنجره نسبت به مواد نو و خام برخوردار باشند. البته رنگ پروفیل بازیافتی را می توان با اضافه کردن مواد افزودنی تنظیم نمود. ولی مقاومت رنگ موادی که از بازیافت بدست آمده اند را باید قبل از استفاده در پنجره دوجداره به عنوان لایه آخری که قابل مشاهده است بررسی کرد.


نظر دهید

نظر دهید