به سایت گروه کارخانجات آبتین دژ خوش آمدید...
  • موقعیت مکانی
    تهران|سعادت آباد
  • برنامه کاری
    همه روزه: 08:00- 20:00
  • مشاوره رایگان
    09184900081

کاربر جدید هستید؟


ورود

رمز عبورتان را فراموش کرده اید ؟ (بستن)

آیا شما در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟


ثبت نام

(بستن)
Homeدرب و پنجرهپنجره های چه نقشی در یک ساختمان دارند؟!
خانه پنجره های چه نقشی در یک ساختمان دارند؟!
11
ژوئن
پنجره های چه نقشی در یک ساختمان دارند؟!
  • پنجره های چه نقشی در یک ساختمان دارند؟!

پنجره های چه نقشی در یک ساختمان دارند؟!

پنجره های چه نقشی در یک ساختمان دارند؟! :

 

اگر نور روز به عنوان عامل بسیار مهمی به شمار آید که باید به داخل اتاق اضافه شود ، پنجره ها نیز به عنوان وسایل ضروری در نظر گرفته خواهند شد .

پنجره ها از دریچه های آسان و ساده برای نور روز ، به یک شکل و سبک خاص و نیم دایره های قوسی رومانسک تا پنجره های باروک که به وسیله تزئینات بسیاری پوشیده شده ، توسعه یافته اند . در کشورهای اروپایی که در شمال آلپ قرار گرفته اند ، پنجره ها به فرم هایی با شکل و شمایل قدرتمندی طراحی و ساخته می شوند .

بر خلاف آن ، در مناطقی که درنواحی مدیترانه ای هستند، زندگی روزمره به معنی گذراندن روز در فضای داخلی است . بنابراین ، مردم به نور وابسته هستند ، زیرا نور مصنوعی گران بوده و نور پردازی خوب یک اتاق در مدت ساعات تاریکی ،دور از دسترس جمعیت محلی است .

از سوی دیگر ، هر فضای کار ، نیازمند پنجره ای است که به محیط بیرون مشرف باشد. فضای پنجره که نور را عبور می دهد ، باید حداقل یک بیستم از مساحت کف را در فضای کار داشته باشد .

پهنای کلی تمام پنجره ها باید حداقل به یک دهم پهنای تمام دیوارها برسد و برای اتاق های کاری که 3.5 متر یا بیشتر ارتفاع دارند ، نور انتقالی از سطح پنجره ها باید حداقل 30درصد از سطح دیواره های بیرونی باشد .


برای اتاق کار با ابعاد مشابه اتاق نشیمن ، قوانین زیر باید به کار برده شوند:

  • حداقل ارتفاع برای سطوح شیشه ای باید 1.3 متر باشند.

  • ارتفاع پنجره هایی که از سطح زمین شروع می شوند ، باید بیشتر از 0.9متر باشند.

  • ارتفاع کلی پنجره باید 50درصد پهنای اتاق کار باشد .


پوشش بیرونی پنجره ها

 

مطلب پیشنهادی
نکات طلایی برای خرید پنجره دوجداره

اندازه های حفاظتی باید از درخشش جلوگیری ، و ورود حرارت خورشیدی را تنظیم کنند . در آب و هوای معتدل ،بازشوهای بزرگ پنجره ها ، مقدار زیاد اما ، کنترل شده نور را ترجیح می دهند ، اما در آب و هوای گرم ، پنجره های کوچک با ورود نورهای کافی را به کار می برند .

پنجره های کرکره ای ( صفحات تخت چوبی ، آلومینیومی و یا پلاستیکی  ) پشت پنجره های رولی و کرکره ای زاویه دار خورشیدی همه مفید هستند و می توانند در مکان مناسب قرار گیرند . ابزارهای ثابت خارجی همه به طور مشخص برای انعطاف پذیری کمتری از بخش های راست گوشه ( مستطیل شکل) و بخش های الحاقی می باشند.

پانل های عمودی کرکره ای ( خواه به صورت ثابت ، خواه به صورت دوار روی تکیه گاه بخش تخته ای ) همه برای صفحات شیشه ای بلند و یا زاویه دار مناسب هستند . گرمایی که در نما تا بالای ساختمان حرکت می کند ، باید بتواند از جایی خارج شده و در واقع توسط نورگیرهای خارجی محبوس نشده ، و دوباره از نورگیرهای باز سقفی به داخل هدایت شود .

سایه بان درونی برای کاهش گرمایی خورشید ، کمتر از سایه بان های خارجی کارایی دارند، زیرا گرمایی که جذب می نمایند در اتاق رها می شود.

 

 

با تشکر آبتین دژ

نمایندگی مرک آلمان و نمایندگی سیگما آلدریچ


نظر دهید

نظر دهید