به سایت گروه کارخانجات آبتین دژ خوش آمدید...
  • موقعیت مکانی
    تهران|سعادت آباد
  • برنامه کاری
    همه روزه: 08:00- 20:00
  • مشاوره رایگان
    09184900081

کاربر جدید هستید؟


ورود

رمز عبورتان را فراموش کرده اید ؟ (بستن)

آیا شما در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟


ثبت نام

(بستن)
Homeآبتین دژپنجره دوجداره برتر ایران | برندهای برتر پنجره دوجداره ایران
خانه پنجره دوجداره برتر ایران | برندهای برتر پنجره دوجداره ایران
  • پنجره دوجداره برتر ایران | برندهای برتر پنجره دوجداره ایران

پنجره دوجداره برتر ایران | برندهای برتر پنجره دوجداره ایران

پنجره دوجداره برتر ایران | برندهای برتر پنجره دوجداره ایران

پنجره دوجداره برتر ایران | برندهای برتر پنجره دوجداره ایران

چکیده این مطلب: موضوعاتی که سایت آبتین دژ در این مقاله ارائه می دهد : پنجره دوجداره (Double glazed window) چیست؟ معرفی انواع پنجره دوجداره. بهترین پنجره دوجداره کدام است؟ بهترین مارک پنجره دوجداره چیست ؟ قیمت پنجره دوجداره . پنجره دوجداره upvc . مزایای پنجره دوجداره upvc . قیمت پنجره upvc . قیمت انواع پنجره دوجداره . تعویض پنجره دوجداره (پنجره upvc). معایب پنجره دوجداره upvc .

 

پنجره دوجداره می تواند گرما ، ایمنی و حتی کمی آرامش را فراهم کند. اخیراً دریافتند که 51٪ افرادی که پنجره دوجداره خریداری کرده اند ، اظهار داشتند که آن را خریداری کرده اند تا خانه خود را گرم تر کنند(پنجره دوجداره به عنوان عایق عمل می کند و به کاهش عبور هوای گرم یا سرد بین داخل و خارج خانه کمک می کند. این بدان معنی است که هوای داخلی برای مدت طولانی تری گرم یا سردتر می ماند.) . 44٪ دیگر این کار را کردند تا صورتحساب انرژی خود را کاهش دهند. امروزه استفاده از پنجره دوجداره جهت صرفه جویی در مصرف انرژی و سبک سازی و مقاومت بالا در صنعت ساختمان بسیار هائز اهمیت است.

 

کدام پنجره دوجداره بهتر است ؟

در این مقاله قصد داریم 13 تا از بهترین و پربازدیدترین و پرفروش ترین های پنجره دوجداره را به شما عزیزان معرفی کنیم .در بازار انواع و اقسام پنجره دوجداره موجود است و خریداران خصوصا کسانی که سازنده ساختمان نیستند و می‌خواهند یک خانه قدیمی را بازسازی کنند برای انتخاب بهترین برند پنجره دوجداره دچار مشکل می‌شوند.
نکاتی که قبل از خرید پنجره دوجداره باید بدانیم:

پنجره دوجداره از سه ماده (پروفیلupvc و شیشه دوجداره و یراق آلات) تشکیل شده که دارای برند های مختلفی است مهم ترین این مواد پروفیل مصرفی می باشد که برند های مختلفی دارد از جمله : ویستابست , وینتک ,هافمن ,ایده ال ,سیندژ ,ویتانوین ,ماژول ,اتاتک ,اک پروفیل, واناوین
انتخاب مارک پروفیل upvc از موارد تاثیر گذار در ساخت پنجره دوجداره است كه بايد به آن دقت شود زيرا پروفيل های ارزان قيمت بعد از مدتی تغيير رنگ می دهند و افتادگی پیدا میکند.

 

مزایای پنجره دوجداره upvc :

1- پنجره دوجداره دارای عایق حرارتی بالا برای ساختمان نوساز و قدیمی می باشد.
2- عایق صوتی و آب بندی پنجره دوجداره در برابر آب و گرد و غبار
3- کاهش هزینه‌ در اتلاف انرژی با عایق بودن پنجره دوجداره
4- تنوع در مدل بازشو پنجره دوجداره
5- کاهش آسیب‌های ناشی از اشعه فرابنفش و ورود آن به داخل خانه
6- دوستدار محیط‌ زیست و بازیافت دوباره مواد اولیه
7- نگه‌داری آسان و بدون هزینه سالانه
8- پنجره دوجداره دارای زیبایی و طرح بندی در رنگ های مختلف می باشد.

 

انتخاب پنجره دو جداره (پنجره upvc):

یكی از بزرگترین و مهمترین سؤال هنگام جستجوی پنجره دوجداره این است كه: کدام پنجره دوجداره برای خانه من مناسب تر است؟ خبر خوب اینکه تولید کنندگان پنجره دوجداره طیف گسترده ای از سبک های مختلف پنجره دوجداره را ارائه می دهند، پنجره upvc در انواع و اشكال مختلف توليد می شوند و می توانيد مدل مربع، مستطيل و قوس دار و اشکال مختلف پنجره را سفارش دهید که قیمت آنها نیز مجزا میباشد.

 

در ادامه 13 نوع از بهترین های پنجره دوجداره را به شما معرفی خواهیم کرد:

1- پنجره دوجداره ثابت :

یکی از کم خرج ترین و ساده و پرکاربردترین مدل پنجره، پنجره دوجداره آلومینیومی ثابت می باشد. این پنجره تنها به خاطره کم هزینه و سادگی نیست که بسیار پرکاربرد است بلکه به خاطره ثابت بودن این مدل پنجره از همه انواع دیگر پنجره دوجداره بازدهی بالاتر و بهتری دارد.این مدل پنجره نیاز به هیچ مکانیزمی برای باز و بسته شدن نداره و به همین دلیل به خوبی از پس عملیات عایق بندی صوتی ، حرارتی و گرد و غبار بر می آید.

 

2- پنجره دو جداره دو حالته( پنجره‌های شیب‌دار و لولایی upvc):

ساختار پنجره دوجداره شیب دار و لولایی : قاب پنجره  شیب دار و لولایی upvc از پلاستیک سفت و سخت ساخته شده است و از طریق چرخش به داخل باز می شود ، طوری که بالای پنجره دوجداره با چرخش به سمت داخل به صورت شیب دار و شبیه به پنجره های کابینتی باز می شود.

 

مزایای پنجره‌ دوجداره شیب‌دار و لولایی upvc :

پنجره‌ دوجداره شیب‌دار و لولایی از upvc ساخته شده است و در واقع یک مزیت فوق العاده خوب است. پنجره‌های upvc امروزه بسیار محبوب شده‌اند که بزرگترین دلیل آن این است که پنجره های upvc ترک نمی‌خورند، پیچ و تاب بر نمی‌دارند، زنگ نمی‌زنند، پوسیده و یا محو نمی‌شوند که همه این موارد در هر شرایط آب و هوایی صدق می کند.
این قابلیت پنجره upvc باعث می‌شود تا در بدترین شرایط آب و هوایی بهترین انتخاب باشد و شما بتوانید از آنها در مناطق ساحلی و مناطق بیابانی و سایر شرایط آب و هوایی در بین این دو حالت استفاده کنید.

پنجره‌ یو پی وی سی (پنجره upvc) همچنین به طور کامل در برابر نفوذ حشرات و همچنین در برابر آتش مقاوم هستند. تنها کاری که برای نگهداری پنجره upvc باید انجام گردد این است که باید به طور منظم گردگیری و تمیز شود . 

 

تنوع در پنجره‌ دوجداره شیب‌دار و لولایی :

یکی دیگر از مزایای بزرگ این پنجره تنوع و گستردگی آنها است. این عمدتا به این دلیل است که شما می‌توانید نحوه باز شدن آنها را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. آن را به صورت شیبدار به سمت جلو بکشید و یک محفظه تردد هوا در بالای آن ایجاد خواهد شد که خانه شما را به طور کامل و کارآمد تهویه می‌کند.
همچنین میتوان پنجره را چرخانده و باز کنید به طوری که با زاویه ۱۸۰ درجه باز شوند. این قابلیت برای تهویه فضای شما مناسب است اما علاوه بر این پنجره‌ دوجداره شیب‌دار و لولایی بدون توجه به نحوه باز شدن آنها گزینه‌هایی بسیار جذاب هستند.

 

شیشه های قابل استفاده در پنجره‌ شیب‌دار :

اگر شما پنجره‌های شیب‌دار و لولایی را انتخاب کرده‌اید، نیازی نیست نگران شیشه کاری آنها باشید چرا که انتخاب های زیادی برای شما در دسترس خواهد بود. در حالی که شیشه‌های تک جداره اغلب محبوب‌ترین گزینه هستند اما انتخاب‌های شما به این موارد محدود نمی‌شود.
شما همچنین می‌توانید شیشه‌های دو جداره را انتخاب کنید که به لحاظ گرمایی و صوتی عایق بندی مناسبی را ارائه می‌دهند و یا حتی می‌توانید از شیشه‌های سه جداره استفاده کنید که حتی عایق کاری بهتری را برای خانه شما ارائه می‌دهند. البته، شما همچنین می‌توانید از شیشه‌های با ضخامت کم، شیشه‌های ایمن شده و یا هر نوع شیشه مشابه دیگری که به آن علاقه دارید، استفاده کنید.

 

3- پنجره Casement (پنجره دو جداره تک حالته) :

پنجره دوجداره کاسمنت به گونه ای طراحی شده اند تا نور طبیعی را تا حد امکان به داخل ملک بیندازند. اتاق های تاریک به سرعت با سبک مناسب پنجره دوجداره کاسمنت روشن می شوند و در نتیجه این مدل از پنجره دوجداره در اندازه بزرگتر مفید است.

 

این نوع پنجره می توانند به روشهای مختلفی باز شوند ، به عنوان مثال با لولا پایین یک طرف ، لولا در امتداد قسمت بالا ، پنجره هایی که به داخل ملک باز می شوند یا به بیرون باز می شوند ،نوع آن بستگی به انتخاب شما دارد. زیبایی پنجره دوجداره کاسمنت این است که ساده هستند و در نتیجه یکی از سبکهای ارزان قیمت در بازار هستند.پنجره دوجداره کاسمنت در برابر خوردگی مقاوم می باشد و انعطاف پذیری خوبی دارد ، عملکرد صحیح تر و عایق کاری خوبی دارد.

این مدل پنجره دوجداره نیز بسیار پرکاربرد و به صرفه است. بعد از یک روز کاری پر مشغله زمانی که به خانه می رسیم مخصوصا اگر فصل بهار یا پاییز نیز باشد شاید دلمان بخواد که پنجره خانه را باز کرده و از هوا لذت ببریم در این صورت دیگر پنجره های دوجداره ثابت به دردمان نمیخورد. درست است که هزینه کمتری برای خرید پنجره دوجداره ثابت صرف کرده ایم اما حالا که میخواهیم بازشان کنیم تا هوای خانه عوض شود نمیتوانیم. پنجره‌ های دوجداره تک حالته به درد همین کار می‌خورند. آن‌ها روی یک محور افقی باز می‌شوند و می‌توانند به خانه‌ی شما رنگ بدهند و از طرفی به صرفه هم هستند. پنجره دوجداره تک حالته را به سادگی می‌توان به مدل پنجره دوجداره دو حالته نیز تبدیل کرد.

مطلب پیشنهادی
توری پنجره یو پی وی سی | مزایا | جنس

 

4- پنجره دوجداره خلیجی :

این مدل پنجره دوجداره بیشتر در پذیرایی خانه استفاده می شود و زیبایی بیرونی و درونی منحصر به فردی به خانه شما می دهد ، همچنین کمک می‌کند فضای داخلی خانه نیز بزرگ‌تر به نظر برسد. پنجره های دوجداره خلیجی را با کنار هم قرار دادن ترکیبی از پنجره‌های ثابت و بازشو پدید می‌آورند. این پنجره‌ها در کنار یک دیگر یک فضای قوسی چندضلعی را تشکیل می‌دهند که بسیار زیباست.

 

 

5- پنجره دو جداره کمانی :

پنجره دوجداره کمانی از مدل خلیجی نیز جلوه‌ی زیباتری به ساختمان شما می‌بخشند. پنجره های کمانی یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین انواع پنجره دوجداره روز دنیا به شمار می‌روند. این مدل پنجره  از افق دارای قوس است. برخلاف پنجره خلیجی که سعی می‌شد با ایجاد زاویه‌های مختلف، حالتی دایره‌ای شکل را در پنجره به وجود آید. پنجره‌های کمانی خود دارای این قوس هستند.

این پنجره‌ها را می‌توان به صورت تکی یا ترکیبی طراحی، تولید و نصب کرد. کاربرد این مدل پنجره دوجداره نیز مانند پنجره خلیجی ایجاد یک فضای خارجی بسیار چشم نواز و بزرگتر نشان دادن فضای داخلی است.

 

 

 

 

6- پنجره دو جداره دایره‌ای (محوری) :

پنجره های دو جداره دایره‌ای به خاطر نوع طراحی بسیار کمیاب‌اند و طراحی آن‌ها مشکل است. اما می‌توانند جلوه‌های بسیار زیبا و خاصی به منزل شما بدهند. این نوع پنجره‌ها نیز بازشو هستند. مکانیزم بازشوی پنجره‌های دایره‌ای دوجداره بر روی یک محور قطری قرار دارد.

 

 

7- پنجره دوجداره کشویی عمودی :

اگر شما صاحب یک ملک قدیمی هستید یا چیزی را کمی سنتی تر از آن ترجیح می دهید ، پنجره های کشویی عمودی گزینه ای هستند که باید در نظر بگیرید. آنها ظاهر پنجره اره ای دارند و دقیقاً به همان شیوه کار می کنند ، یعنی به جای اینکه از داخل ساختمان یا خارج از ساختمان باز شوند ، به صورت عمودی می چرخند ، اما اشکالاتی که معمولاً با پنجره های ارسی سنتی در ارتباط هستند ندارند. این نوع پنجره دوجداره ظاهر کلاسیک دارند و انتخاب ایده آلی است.

 

پنجره کشویی عمودی به روزترین گزینه برای جایگزینی پنجره های uPVC است و تمام مزایای مواد و مکانیزم های پیشرفته به همراه سبک کلاسیک این پنجره را به مشتریان ارائه می دهد.امنیت یکی از ملاحظات مهم در انتخاب هر درب و پنجره جدید است. قابهای پنجره های کشویی عمودی با ایمنی بالا و با استاندارد ایمنی در ساخت (SBD) طراحی می شوند.

 

ویژگی های استاندارد پنجره کشویی عمودی:

1- پنجره دوجداره کشویی عمودی دارای قاب های بالا و پایین که برای سهولت در تمیز کردن تا می شوند
2- پنجره دوجداره کشویی عمودی از بخش هایی برای مطابقت با زیبایی های سنتی طراحی شده اند
3- پنجره دوجداره دارای درجه A+11 انرژی به عنوان درجه بندی استاندارد .
4- پنجره دوجداره دارای نوار بنفش جدید A+ که برای پنجره هایی با عملکرد بالا ایجاد شده است
5- پنجره دوجداره دارای ویژگی تغییر ناپذیری و طراحی با درزگیر سه گانه منحصر به فرد برای قاب پایین
6-  دارای لوازم و وزنه های تعادل Caldwell

 

8- پنجره دو جداره کلنگی :

مدل پنجره دوجداره کلنگی از انواع پنجره های یک جهت باز شو به حساب می‌آیند که بنا بر تصمیم شما در طراحی و خرید می‌توان جهت آن را نیز تغییر داد. کاربرد این پنجره‌ها بیشتر برای حمام، سرویس بهداشتی، نورگیر و راه پله است.

 

 

9- پنجره دو جداره مدل سایه بانی :

پنجره دوجداره سایه‌بانی بیشتر در سرویس‌های بهداشتی، حمام، راه پله‌ها . نورگیرها به کار می‌رود. این مدل پنجره دوجداره تنها بر یک محور افقی باز یا بسته می‌شود. شما می‌توانید بنا بر خواسته‌تان نوع باز شدن آن را تعیین کنید. اینکه پنجره از بالا باز شود یا از پایین، یا به داخل باز شود یا به خارج

 

 

10- پنجره دو جداره کشویی (پنجره ریلی) :

پنجره دوجداره کشویی یا ریلی ماندد پنجره‌های آلومینیومی ساده عمل می‌کنند. این پنجره‌ها از هر دو طرف قابلیت باز شدن و حرکت روی ریل را دارند. ویژگی این پنجره‌ها این است که هیچ فضایی را در داخل خانه اشغال نمی‌کنند و مزاحمتی برای پرده‌ها ایجاد نمی‌شود.

 

 

 

11- پنجره دو جداره مدل آکاردئونی:

این مدل پنجره دوجداره بیشتر در پنجره‌های بسیار عریض به کار گرفته می‌شود. زمانی که عرض پنجره شما از سه متر به بالا تجاوز می‌کند، از پنجره  آکاردئونی استفاده می‌شود.
زیبایی این پنجره‌ها بسیار بالا است و می‌تواند به بالکن خانه شما جلوه‌ی منحصربه‌فردی بدهد

 

 

 

12- پنجره دو جداره دو لنگه بازشو (فرانسوی) :

این مدل پنجره ، دو لنگه‌ی مختلف دارد که از دو طرف باز می‌شوند. میان این دو لنگه هیچ ستون یا چیز اضافی وجود ندارد و فضای میان آن کاملاً خالی است. البته این به معنای عایق نبودن این مدل پنجره نیست. این پنجره را به نوعی طراحی کرده‌اند که هم زیبایی منحصر به فردی دارا باشد و هم از کیفیتی بسیار بالا.
از دیگر ویژگی‌های پنجره دو لنگه بازشو فرانسوی می‌توان به قابلیت نصب انواع مدل‌های تک‌ حالته و دو حالته بر روی آن‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید این پنجره‌ها را بر روی محورهای عمودی یا افقی باز کنید که هر کدام زیبایی خاص خودش را دارد.

 

 

13- پنجره دو جداره فولکس واگنی :

این مدل پنجره دوجداره نسبتا گران قیمت است و دلیل آن نیز یراق‌آلات خاصی است که در آن به کار می‌رود. مدل باز شدن پنجره دوجداره فولکس واگنی مانند درهای ون فولکس واگن است. این پنجره روی ریل‌ها تا ۴۵ درجه باز می‌شود و فضایی اشغال نخواهد کرد.
دیگر ویژگی منحصر به فرد این پنجره‌ در مقایسه با پنجره کشویی است. در پنجره‌ های کشویی اتلاف انرژی نسبتاً زیادتر است و از نظر زیبایی نیز چندان جلوه‌ی خوبی ندارند. اما پنجره دوجداره فولکس واگنی بسیار زیباتر و کارآمدتر از پنجره کشویی هستند

 

معرفی مواد سازنده ی پنجره دوجداره :

همانطور که گفتیم پنجره دوجداره از سه ماده اصلی به نام : پروفیلupvc و شیشه دوجداره و یراق آلات تشکیل شده است در ادامه هر کدام از این مواد را برای شما شرح میدهیم تا شناخت کامل پیدا کنید:

1- پروفیل upvc :

از مواد اولیه پروفیل‌های upvc شامل ۵۷% نمک و ۴۸% نفت خام است. از آنجا که درصد نفت در upvc کم است، می‌توان بیان کرد که این ماده نسبت به سایر پلاستیک‌ها از ذخایر اندک نفت در طبیعت سهمی ناچیز دارد. از طرفی منابع نامحدودی نمک نیز در دنیا وجود دارد و این موارد باعث برتری upvc می‌گردد.

 

2-  شیشه دوجداره :

از لایه های مهم در عایق پنجره دوجداره بوده و میتوان گفت از لایه های مهم در آب بندی و عایق بندی پنجره دوجداره می باشد و شامل دو لایه شیشه است که توسط اسپیسر های آلومینیومی از هم جدا شده اند. و درون این اسپیسر ها از مواد ضد رطوبت پر شده است و بین دو لایه شیشه با گاز آرگون تزریق می شود. در واقع این دو لایه و گاز عایق حرارتی را در شیشه دوجداره ایجاد می کنند و با توجه به انتقال حرارتی کمی که دارد باعث کاهش اتلاف انرژی از طریق شیشه ها می شوند.

 

3- یراق آلات  :

داری برند های مختلف بر حسب نوع بازشو می باشد شاید تاکنون حتی متوجه نشده باشیم که یراق آلات دوجداره چه کاربردها و ویژگی‌هایی دارند و چقدر باز و بسته کردن پنجره را راحت تر میکند و یکی از مهم‌ترین کاربردهای یراق آلات کاربردی بودن و زیبایی آن‌ها است. مارک های ایرانی ، ترک ، آلمانی در بازار ایران موجود است که بیشتر از مارک های ترک استفاده میشود البته بر حسب قیمت میتوانید برند یراق خود را انتخاب کنید

بنابراین قیمت پنجره دوجداره (پنجره upvc) به 3 عامل بالا خصوصا نوع برند پروفیل upvc بستگی دارد.

 

با تشکر آبتین دژ

نمایندگی مرک آلمان و نمایندگی سیگما آلدریچ

کیت تحقیقاتی


نظر دهید

نظر دهید