به سایت گروه کارخانجات آبتین دژ خوش آمدید...
  • موقعیت مکانی
    تهران|سعادت آباد
  • برنامه کاری
    همه روزه: 08:00- 20:00
  • مشاوره رایگان
    09184900081

کاربر جدید هستید؟


ورود

رمز عبورتان را فراموش کرده اید ؟ (بستن)

آیا شما در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟


ثبت نام

(بستن)
Homeدرب و پنجرهپنجره دو جداره نانو چیست؟
خانه پنجره دو جداره نانو چیست؟
11
ژوئن
پنجره دو جداره نانو چیست؟

پنجره دو جداره نانو چیست؟

محققان با افزودن نانو بلورها به شیشه موفق به ساخت شیشه های هوشمند شده اند که مقدار امواج الکترو مغناطیس عبوری از ان را کنترل می کنند .

پژوهشگران آزمایشگاه ملی لورنس برکلی موفق به طراحی ماده جدیدی شدند که می تواند هوشمندی پنجره های دوجداره هوشمند را افزایش دهد. این ماده پوششی از نانوبلورها بوده که درون شیشه قرار داده شده است با این ماده می توان مقدار نور عبوری از شیشه را کنترل کرد.

پنجره دوجداره ساخته شده با این ماده می تواند نور مرئی و مادون قرمز را که مسئول ایجاد گرما هستند را کنترل کند ، با این کار مصرف انرژی بهینه می شود. یکی از محققان می گوید ، در آمریکا یک چهارم از تمام انرژی صرف روشنائی، گرم و سرد کردن می شود.

در صورت استفاده از این پوشش جدید جهش قابل ملاحظه ای در کاهش مصرف انرژی ایجاد خواهد شد به نوشته سایت نانو مقاله ای در نشریه nature به چاپ رسیده است که در این مقاله جزئیات ساخت پوششی که قادر به بلوک کردن بخش تولید کننده گرما در طیف نور خورشید است، آمده است.

مطلب پیشنهادی
فرآیند ساخت درب و پنجره دوجداره

این پژوهش که موفق به اخذ جایزه R&D100Award در سال 2013 شده است هنوز در مراحل ابتدایی تجاری سازی می باشد. این پوشش به صورت هوشمند بخشی از مادون قرمز نزدیک را جذب می کند با این که نور به اندازه کافی داخل آپارتمان می شود اما گرمای کمتری درون خانه ایجاد می شود.

بنابراین انرژی کمتری صرف خنک کردن آپارتمان می شودو نیاز به روشن کردن لامپ برای افزایش روشنایی داخلی نیست. در این فناوری از نانو بلورهای اکسید قلع تیتانیم درون ماتریکس اکسید نیوبیوم استفاده شده است .

با ورود این پوشش به بازار ساخت وساز تحولی شگرف در تولید در و پنجره دو جداره ایجاد می شود.


نظر دهید

نظر دهید