به سایت گروه کارخانجات آبتین دژ خوش آمدید...
  • موقعیت مکانی
    تهران|سعادت آباد
  • برنامه کاری
    همه روزه: 08:00- 20:00
  • مشاوره رایگان
    09184900081

کاربر جدید هستید؟


ورود

رمز عبورتان را فراموش کرده اید ؟ (بستن)

آیا شما در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟


ثبت نام

(بستن)
Homeدرب و پنجرههمه چیز درباره یو پی وی سی upvc
خانه همه چیز درباره یو پی وی سی upvc
12
ژوئن
همه چیز درباره یو پی وی سی upvc

همه چیز درباره یو پی وی سی upvc

upvc چیست ؟

ماده ای شکل گرفته از نفت خام و کلرید سدیم می باشد که در اوایل دهه 1960 میلادی در کشور آلمان ساخته شده است.

در صنعت تولید این ماده مشکلاتی وجود داشت . به عنوان مثال عامل های نرم کننده ، برای ایجاد انعطاف پذیری در دمای پائین به آن اضافه می شد از پی وی سی خارج می شد و باعث به وجود آمدن ماده متخلخلی می شد که کاربرد ئ استفاده ای نداشت .

با گذشت زمان تولید کنندگان این مواد خام، فرمول های تازه ای را تهیه کردند که با اضافه کردن مواد گوناگونی برای مثال : ضربه گیرها ، نرم کننده ها ، مواد ضد احتراق، روان کننده ها و کمک کننده ها به PVC موفق شدند که پروفیل های تولید شده را حتی در شرایط سرد و نامساعد، استوار و محکم نگاه دارند.

انتخاب فرمولاسیون مناسب، همانطور که در آزمایش های طولانی مدت نشان داد، اطمینان خاطری از عدم سایش، زرد شدن، خوردگی و پوسیدگی پنجره های یو پی وی سی به مصرف کنندگان ارائه نمود.

در آن سررسید مواد، اکسترودرها، قالب ها و کالیبراتورها و دیگر تجهیزات فرآوری پروفیل های یو پی وی سی ابتدایی بودند. طراحی پروفیل ها نیز ساده بود.   این درب و پنجره ها به سرعت تولید می شدند و به کارگیری آنها نیز به سرعت اشاعه می یافت.

در حدود سال 1965، با معرفی اکسترودرهای دو پیچه مخروطی پیشرفت قابل توجهی در این صنعت به وقوع پیوست.

با بهبود فناوری ابزار آلات مورد استفاده طراحی پروفیل ها، محصولاتی با کیفیت بهتر و دوام بیشتر تولید شد.

حال تقریبا به 50 سال است که استفاده از پنجره های upvc در اروپا رواج دارد و یکی از مطمئن ترین و پر مصرف ترین مواد اولیه در ساخت درب و پنجره ساختمان ها می باشد که دارای مشخصه زیبایی و استحکام می باشد و باعث زیبایی و شفا کیفیت ساختمان ها شده است.

مطلب پیشنهادی
گلیزینگ پنجره دو جداره چیست؟

 

پنجره دو جداره با قاب UPVC

upvc مخفف کلمات ( unplas poly vinyl chloride ) می باشد و اصلی ترین ماده برپایی دهنده پروفیل ( polyvinyl chloride ) است .
polyvinyl chloride نزدیک به 85 در صد ترکیب آمیره اولیه تولید پروفیل upvc را شکل می دهد .
پی و ی سی ترکیبی است از مشتقات نفت خام و گاز کلر است که طی فرایند پلیمریزاسیون تولید می شود .

ساخت درب و پنجره upvc

سهولت استقرار تنوع در طرح و رنگ پایداری فیزیکی وپایداری در مساوی شرایط جوی متفاوت و در ضمن قابلیت مفتوح یافت پی وی سی بکار رفته در ساخت درب و پنجره ، موجب تحولات عمده ای در این صنعت شد .
بکارگیری شیشه های دو جداره ویژگی عایق بودن در روبرو صدا و حرارت را در پنجره های uPVC افزایش دیتا است ، امروزه در کشورهای اروپایی بیش از 70 درصد بهره بازار درب و پنجره متعلق به upvc است .

مزایای upvc

مزایای متعددی برای نصب درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی وجود دارد که کاهش مصرف انرژی همه آن نیست و صرفه جویی مالی در ازای کاهش هزینه قبض ها، سادگی نگهداری از این نوع پنجره ها، دوام و امنیت نیز از جمله این مزایا می باشند. علاوه بر این، هزینه درب و پنجره دوجداره UPVC در مقایسه با جایگزین هایی مانند آلومینیوم و چوب کمتر می باشد.
همچنین upvc با ظاهری جذاب می تواند با طرح ها، رنگ ها و مدل های مختلف با طراحی های متفاوت ساختمان ها مطابقت و هماهنگی داشته باشد.


مطالب مرتبط
نظر دهید

نظر دهید