به سایت گروه کارخانجات آبتین دژ خوش آمدید...
  • موقعیت مکانی
    تهران|سعادت آباد
  • برنامه کاری
    همه روزه: 08:00- 20:00
  • مشاوره رایگان
    09184900081

کاربر جدید هستید؟


ورود

رمز عبورتان را فراموش کرده اید ؟ (بستن)

آیا شما در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟


ثبت نام

(بستن)
Homeدرب و پنجرهکنترل نور و انرژی توسط شیشه و پنجره دو جداره
خانه کنترل نور و انرژی توسط شیشه و پنجره دو جداره

مقدار نور و انرژی که بین ساختمان و فضای اطراف جریان دارد تاثیر قابل توجهی بر زیبایی ساختمان، آرامش ساکنین و هزینه های سرمایش و گرمایش دارد.

با انتخاب شیشه و پنجره مناسب می توان مقدار نوری که به ساختمان وارد می شود را کنترل نمود، از ورود پرتوهای مضر به ساختمان جلوگیری کرد و فضایی آرامش بخش برای ساکنین فراهم ساخت. درعین حال انواع شیشه های پوشش دار رنگی، رفلکس،LOW-E ، تحقق ایده های خلاق معماری و صرفه جویی های قابل توجهی در هزینه های سرمایش و گرمایش را ممکن ساخته اند.

 

طیف خورشید:

نور خورشید از سه طیف اصلی تشکیل شده است: نور ماوراء بنفش، نور مرئی و نور مادون قرمز.

ورود کنترل نشده هر یک از این سه طیف به درون ساختمان میتواند ناراحت کننده، مضر یا دارای عوارض نامطلوب باشد، با استفاده از پنجرهUPVC  و شیشه دو جداره می توان از ورود  این طیف های مضر جلوگیری کرد.

 

پرتوهای نور و رفتار شیشه

 

تمام پرتوهای نوری شامل (نورمرئی و IR وUV) به نسبت های معینی بسته به نوع شیشه یا از آن عبور کرده، یا توسط آن جذب می شود. نسبت تابش، نسبت بازتاب، نسبت جذب، پارامترهایی ناظر بر این پدیده بوده که در طیف های مختلف و در انواع شیشه متفاوت است. آن بخش از انرژی تابشی که جذب شیشه می گردد در نهایت به صورت پرتوهای مادون قرمز به درون و بیرون ساختمان تابیده میشود.

مطلب پیشنهادی
توری پنجره یو پی وی سی | مزایا | جنس

روش انتقال انرژی در پنجره ها

 

روش انتقال انرژی خورشیدی از طریق پنجره ها عبارت اند از:

1.تابش       2.رسانش     3.جابجایی(همرفتی)

تابش مستقیم خورشید مهمترین منبع انرژی خورشیدی است که به ساختمان تابیده و بیشترین بخش انرژی آن از این راه انتقال می یابد. علاوه بر آن تمامی اجسام درون و بیرون ساختمان، پرتوهای نور را به خود جذب کرده و در طیف مادون قرمز بازتاب می کنند. از این جهت در کنار پرتوهای خورشیدی همواره جریان انرژی به داخل و خارج ساختمان نیز در طیف مادون قرمز جریان دارد.

در کنار تابش، دو روش دیگر انتقال حرارت یعنی رسانش و جابجایی (همرفتی) نیز در انتقال انرژی حرارتی از راه پنجره ها موثرند. در پنجره های دو جداره انرژی از طریق رسانش بین دو سطح هر لایه و از طریق جابجایی (همرفتی) بین دولایه شیشه جابجا می شود.

با توجه به توضیحات فوق اکنون طراح می تواند در انتخاب انواع شیشه از ترکیب توانایی های گوناگون انواع شیشه به مناسب ترین گزینه دست یابد.


نظر دهید

نظر دهید