به سایت گروه کارخانجات آبتین دژ خوش آمدید...
  • موقعیت مکانی
    تهران|سعادت آباد
  • برنامه کاری
    همه روزه: 08:00- 20:00
  • مشاوره رایگان
    09184900081

کاربر جدید هستید؟


ورود

رمز عبورتان را فراموش کرده اید ؟ (بستن)

آیا شما در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟


ثبت نام

(بستن)
Homeآبتین دژچه سوالات و جواب هایی در رابطه با پنجره دو جداره باید بدانید!؟
خانه چه سوالات و جواب هایی در رابطه با پنجره دو جداره باید بدانید!؟
10
ژوئن
چه سوالات و جواب هایی در رابطه با پنجره دو جداره باید بدانید!؟

1-اندازه مناسب فضای بین دو جدار شیشه در پنجره دو جداره چقدر است؟

قطر جدار شیشه بین 6 الی4 میلیمتر متغیر است و قطر اسپیسر بین 10 الی 14 میلیمتیکی از انواع پروفیل بوده که وظیفه نگه داشتن شیشه درمحل نصب استر

اما برای داشتن یک شیشه دو جداره عایق مناسب که آلودگی صوتی از قبیل صدای ترافیک و ساخت و سازهای محلی را به بهترین نحو کاهش می دهد، قطر مطلوب شیشه 6و 4 با اسپیسر 14 میلیمتر و در نتیجه قطر لازم و مناسب شیشه دو جداره 18الی 32 میلیمترخواهد بود.

*نکته : بهترین فاصله دو جدار شیشه برای عایق بندی مناسب شیشه دو جداره 22 الی 18 میلیمتر است.

2-فضای داخلی بین دو جدار شیشه در پنجره دو جداره حاوی چه ماده ای است ؟ به دلیل اینکه فضای خالی بین دو جدار کاملاً بسته است و نقش عایق را ایفا می کند، می توان با جایگزین کردن گازبه جای هوای محبوس خاصیت عایق پذیری آن را افزایش داد. رایج ترین گازی که جایگزین هوای بین دو جدار شیشه در پنجره دوجداره می شود، گاز آرگون است.

*نکته :تزریق گاز با قدرت انتقال کمتر خاصیت عایق پذیری را افزایش می دهد.

3-جنس اسپیسر از چیست؟ شیشه دو جداره متشکل است از دو جدار شیشه و نوار اسپیسر از فلز یا فیبر ساخته می‌شود اما چون اسپیسرهای فلزی رسانای حرارتی هستند. (مگر اینکه فلز از لحاظ حرارتی اصلاح شده باشد)، قابلیت پنجره عایق را برای کاهش جریان حرارتی کم می‌کنند و ممکن است به تشکیل آب یا یخ در انتهای درز آن بعلت اختلاف شدید حرارتی بین پنجره و هوای محیط منجر شود. برای کم کردن انتقال گرمااز طریق اسپیسر و افزایش عملکرد کلی گرمایی، سازندگان ممکن است اسپیسر را از مواد کمتر رسانا مثل فوم ساختمانی بسازند. یک اسپیسر که از آلومنیوم ساخته شده است و محتوی یک مانع گرمایی می‌باشد چگالش را در سطح شیشه‌ای کاهش می‌دهد و همانطور که بوسیله فاکتور u کلی اندازه‌گیری می‌شود خاصیت عایق پذیری را بهبود می‌بخشد و دو جدار را با فاصله ای مشخص نگه می‌دارد.

مطلب پیشنهادی
آلومینیوم ترمال بریک چیست؟

4- چه نوع شیشه‌ای در پنجره دو جداره استفاده می‌شود؟ انواع مختلفی از شیشه بسته به نیاز می توان در پنجره دو جداره استفاده کرد ، از شیشه لمینت گرفته تا شیشه ضد گلوله ، شیشه ضد حریق ، رنگی، رفلکس، ساده و ….

به صورت کلی هرچه در هنگام تولید به نیاز مصرف کننده توجه بیشتری شود و شیشه مناسب انتخاب گردد نتیجه کار نیز بهتر خواهد بود.

*مشکلات رایج: پنجره نیاز به نگهداری و توجه دارد به صورتی که قبل  از تولید و ساخت باید به نوع پروفیل انتخابی، استاندارد بودن آن ،گالوانیزه (رین فورس )مورد استفاده و یراق آلات مورد استفاده کاملاً توجه شود و پس از نصب نیز عدم وارد کردن فشار فیزیکی، ضربه و استفاده صحیح از بازشو ها بی شک نقش موثری در سلامت و عمر مفید پنجره دوجداره خواهد داشت.

باید توجه داشت که علاوه بر شیشه ها پروفیل مناسب نیز نقش بسیار مهمی در عایق بودن پنجره دو جداره دارد و استفاده از پروفیل نامناسب و غیر استاندارد می تواند باعث هدر رفتن کلیه مزایای پنجره دوجداره شده و تنها باعث تحمیل شدن هزینه های تولید و نصب پنجره گردد.


مطالب مرتبط
نظر دهید

نظر دهید