به سایت گروه کارخانجات آبتین دژ خوش آمدید...
  • موقعیت مکانی
    تهران|سعادت آباد
  • برنامه کاری
    همه روزه: 08:00- 20:00
  • مشاوره رایگان
    09184900081

کاربر جدید هستید؟


ورود

رمز عبورتان را فراموش کرده اید ؟ (بستن)

آیا شما در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟


ثبت نام

(بستن)
Homeدرب و پنجرهمقایسه پنجره های آلومینیومی با پنجره دوجداره یو پی وی سی
خانه مقایسه پنجره های آلومینیومی با پنجره دوجداره یو پی وی سی
10
ژوئن
مقایسه پنجره های آلومینیومی با پنجره دوجداره یو پی وی سی
  • مقایسه پنجره های آلومینیومی با پنجره دوجداره یو پی وی سی

مقایسه پنجره های آلومینیومی با پنجره دوجداره یو پی وی سی

مقایسه پنجره های آلومینیومی با پنجره دوجداره یو پی وی سی :

 

سازگاری پنجره دوجداره یو پی وی سی با محیط زیست

در گذشته تصور بر این بود که آلومینیوم به دلیل قیمت پایین تر نسبت به پنجره های چوبی میتواند برای محیط زیست مفید باشد. به همین علت نیز تولید پنجره های آلومینیومی بسیار رواج یافته بود. اما بعد ها به این موضوع پی برده شد که در هنگام تولید در و پنجره های آلومینیومی مواد بسیار سمی و شیمیایی خطرناکی تولید شده که برای محیط زیست بسیار زیان آور می‌باشد.

سازمان جهانی بهداشت و امنیت شغلی تعدادی از این مواد سمی را شناسایی و سرطانزا اعلام کرد از جمله خطرناک ترین این مواد  chromate baths، acrulic، nickel astate  می‌باشند. اما در ساخت پنجره های دوجداره یو پی وی سی وینیل بکار برده می‌شود که از پلاستیک پی وی سی بدست می آید، وینیل بر خلاف آلومینیوم هیچ نوع ماده سمی درهنگام تولید پنجره متصاعد نمی‌کند. از مزایای دیگر آن نیز می‌توان به مقاومت و پایداری بالا و قابلیت بازیافت آن اشاره کرد.

دلیل اصلی رواج پنجره دوجداره یو پی وی سی در کشور های پیشرفته، وجود وینیل بوده که بر عکس آلومینیوم هیچ خطر زیست محیطی نداشته و آلودگی های زیست محیطی را به حداقل می‌رساند.

 
 

عایق حرارتی پنجره دو جداره یو پی وی سی

به علت اینکه آلومینیوم رسانای گرما میباشد حرارت را به آسانی از خود عبور میدهد. از این ویژگی آلومینیوم در ساخت رادیاتور برای گرمایش ساختمان بهره میبرند اما این خصوصیت به هیچ عنوان برای ساخت پنجره مناسب نمیباشد، زیرا  باعث هدر رفت و اتلاف انرژی در خانه و محل کار میشود.

برای از بین بردن این مشکل تولید کننده های پنجره‌های آلومینیومی ماده ای به نام ترمال بریک – Thermal Break را به پنجره اضافه کرده اما اضافه کردن این ماده به فریم پنجره باعث از بین رفتن یکپارچگی فریم پنجره شده. علت آن نیز تفاوت بین انسجام و استحکام این ماده با آلومینیوم است.

همچنین با اضافه کردن این ماده به پنجره آلومنیومی قیمت پنجره بسیار بالا می رود. در نقطه مقابل اما وینیل به طور طبیعی عایق حرارتی میباشد. و در فصل های سرد به خصوص زمستان به عنوان عایق حرارتی عمل کرده و مانع از خروج هوای مطبوع خانه به بیرون میشود.

مطلب پیشنهادی
مزایا چسب سیلیکون و نحوه استفاده از چسب سیلیکون

از ویژگی های بارز پنجره دوجداره یو پی وی سی میتوان به امکان ساخت این نوع پنجره ها از پروفیل های چند حفره ای – Multi Chambered نام برد که حفره های تعبیه شد در آن باعث افزایش عایق بودن پنجره دوجداره یو پی وی سی می شود. این حفره ها در پنجره ای از جنس وینیل با عایق مخصوصی احاطه شده اند و برخلاف حالت حفره ها در پنجره های آلومینیومی از انتقال هوای بیرون به داخل جلوگیری میکنند.

 
 

مقایسه مقاومت و پوسیدگی پنجره یو پی وی سی و آلومینیومی

آلومینیوم در برابر زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان میدهد اما دچار پوسیدگی و خوردگی میشود. و رنگ آن نیز به مرور زمان دستخوش تغییر میشود. اگر شرایط آب وهوایی نامناسب باشد احتمال شکستگی فریم پنجره در آن وجود خواهد داشت.

از معایب دیگر پنجره های آلومینیومی میتوان به مقاومت پایین آنها در مقابل آلودگی های طبیعی هوا، گازها و بخارهای نمکی، کودهای شیمیایی و … اشاره کرد. همچنین آلومینیوم به علت رسانایی بالا باعث افزایش میعان گازها در داخل خانه می شود.

اما در پنجره دوجداره یو پی وی سی به دلیل اینکه اتصالات در این پنجره ها به هم جوش می خورند، پوسیده و ورقه ورقه نمی شوند. به این علت که رنگ تمام پروفیل پنجره دوجداره یو پی وی سی یکسان است، اگر خراشی بر روی سطح آن ایجاد شود مشخص نخواهد بود. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که مقاومت پنجره دوجداره یو پی وی سی بسیار بالاتر از پنجره های آلومینیومی بوده و می تواند انتخاب قابل اطمینان تری نسبت به پنجره های ساخته شده از آلومینیوم باشد.

 

 

 

با تشکر آبتین دژ

نمایندگی مرک آلمان و نمایندگی سیگما آلدریچ


نظر دهید

نظر دهید