به سایت گروه کارخانجات آبتین دژ خوش آمدید...
  • موقعیت مکانی
    تهران|سعادت آباد
  • برنامه کاری
    همه روزه: 08:00- 20:00
  • مشاوره رایگان
    09184900081

کاربر جدید هستید؟


ورود

رمز عبورتان را فراموش کرده اید ؟ (بستن)

آیا شما در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟


ثبت نام

(بستن)
Homeدرب و پنجرههمه چیز درباره انواع درب و پنجره دوجداره
خانه همه چیز درباره انواع درب و پنجره دوجداره
12
ژوئن
همه چیز درباره انواع درب و پنجره دوجداره

همه چیز درباره انواع درب و پنجره دوجداره

 

در ساخت و ساز ساختمان ، یک درب و پنجره دوجداره خوب بایستی پاسخ گوی نیازهای ما باشد و به عنوان یک عایق حرارتی مناسب ، موجب مصرف کمترین میزان انرژی ، جهت دستیابی به تهویه مطبوع هوای داخل ساختمان شود. پلی وینیل کلراید سخت (UPVC) ماده مناسبی جهت تولید سریع و گوناگون از پروفیلها میباشد.

این پروفیلها هم ارزان هستند و هم از ظاهری زیبا برخوردارند و امروزه به عنوان یکی از بهترین گزینه ها مورد توجه تولید کنندگان درب و پنجره قرار گرفته اند. استفاده از شیشه دو یا سه جداره به همراه یراق آلات مناسب علاوه بر اعمال کیفیت بالا در فرآیند تولید محصول موجب عدم نیاز به حفاظ های فلزی میگردد.

به دلیل مزایای زیادی که استفاده از درب و پنجره دوجداره پی وی سی در ساختمانها دارد ،این محصول را به رایج ترین نوع در میان سایر انواع درب و پنجره در کشورهای پیشرفته تبدیل کرده است.

 

انواع درب و پنجره دوجداره :

درب و پنجره دوجداره به طور کلی در دو گروه ساخته میشوند:

 

پنجره های  UPVC کشویی:

 

طریقه ی باز شدن پنجره های كشويي به وسيله حركت غلطك ها صورت میگیرد که بر روي ريل تعبيه شده است که مي تواند به چپ و يا راست حركت کنند. میان بخش بازشو و بخش ثابت پنجره ، نوار هایی مويين قرار دارد كه به منظور جلوگيري از ايجاد استحكاك قرار گرفته است. جنس این نوار که نوار آبندي نام دارد، از نوار لاستيكي EPDM ،سیلیکون و یا TPE مي باشد.

در انواع درب و پنجره دوجداره اين نوع پنجره ، قابليت ساخت در ابعاد مختلفي را دارد و برای اين كه بتوان لنگه متحرک را درفریم پنجره حرکت دهیم ، لنگه ی متحرك آن بر روي لنگه ی ثابت قرار گيرد در نتیجه اين پنجره ها در دو لنگه مساوی ساخته مي شوند.

  • پنجره هاي كشويي دو حالته يا فولكس واگني: این دسته از پنجره ها دو حالته هم نام دارند.قابلیت جلوگیری از ورود هوا و گرد و غبار از ویژگی های منحصر به فرد پنجره های فولكس واگني است.
  • پنجره های کشویی بالا رونده (لیفتینگ): این نوع پنجره دوجداره که پنجره های آمریکایی هم نامیده میشوند جهت کاربری های خاص پیشنهاد می گردد.
مطلب پیشنهادی
پروژه پلیس راهور کل کشور

 

پنجره های UPVC لولایی(بازشو):

 

بهترین نوع از انواع درب و پنجره دوجداره نوع بازشو یا لنگه ای می باشد. عایق بندی این مدل پنجره دوجداره بدلیل مشخصات خاص پروفیل ها و استفاده از دو ردیف نوار عایق بندی عالی در محل نصب شیشه دو یا سه جداره با دو یا سه ردیف نوار آب بندی دیگر در محل قاب های UPVC بسیار مناسب تر از انواع کشویی است.

این سیستم پنجره دوجداره شامل یک قاب اصلی با اندازه ی دلخواه می باشد. لنگه بازشو حول یک محور در قاب خود حرکت می کند. ساخت پنجره های تو در تو در این سیستم ، به نحوی که یک لنگه بازشو خود قاب اصلی یک بازشو دیگر باشد،امکان پذیر است. اشکال خاص پنجره مانند پنجره های دوجداره گرد، زاویه دار و … نیز با انواع اتصالات و یراق آلات دوجداره امکان پذیر است.

البته از محدودیت های این سیستم پنجره می توان به محدویت های ارتفاعی (فاصله تا سقف) و ارتفاع از کف اشاره نمود. این ضعف به دلیل نیاز لنگه بازشو پنجره به چرخیدن حول محور خاص خود است که این امر موجب بر هم خوردن نظم پرده ها، ایجاد محدودیت ارتفاع از کف زمین و روی کابینت ها می شود.


نظر دهید

نظر دهید