به سایت گروه کارخانجات آبتین دژ خوش آمدید...
  • موقعیت مکانی
    تهران|سعادت آباد
  • برنامه کاری
    همه روزه: 08:00- 20:00
  • مشاوره رایگان
    09184900081

کاربر جدید هستید؟


ورود

رمز عبورتان را فراموش کرده اید ؟ (بستن)

آیا شما در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟


ثبت نام

(بستن)
Homeدرب و پنجرهساختار یک پنجره دو جداره در ساختمان
خانه ساختار یک پنجره دو جداره در ساختمان
11
ژوئن
ساختار یک پنجره دو جداره در ساختمان

ساختار یک پنجره دو جداره در ساختمان

ساختار پنجره های دو جداره به شرح زیر می باشد:

پنجره های اتاق زیر شیروانی

در طراحی و برنامه ریزی اندازه پنجره ها ی دو جداره  ، درجه نور روز بهینه به مقصود اصلی کاربری اتاق وابسته است که باید در مورد آن تصمیم گیری شود . به عنوان مثال ، تهویه در داخل ساختمان نیازمند پنجره هایی با ابعاد حداقل یک هشتم مساحت کف اتاق نشیمن است .

پنجره های بزرگ ، اتاق نشیمن را راحت تر می کنند . پهنای پنجره ها در طبقات دوم می توانند با توجه به فاصله میان تیرهای عرضی طاق انتخاب شوند . پنجره هایی که تا حد امکان بزرگ گرفته می شوند ، در اتاق های نشیمن باید به واسطه فاصله میان تیرهای چوبی انتخاب شوند .

سقف های شیب دار، پنجره های کوتاه تری نیاز دارند ، در حالی که سقف های صاف ، نیازمند پنجره های بلندتری هستند . پنجره های سقفی می توانند به وسیله صفحات فلاشینگ پیش ساخته به یکدیگر از کنار هم و یا از بالاو پایین متصل هستند ، مرتبط گردند.

ساختار پنجره دو جداره

مقاطع چوبی برای چرخیدن پنجره و بلند شدن آن ، و پنجره های دوار ، به صورت استاندارد در آمده اند . پنجره دوجداره  بر اساس چگونگی ،  Aتا D و یا براساس نوع چهار چوب از Eتا H طبقه بندی شده اند.

پنجره ها به منظور های خاصی به کار می روند ، به عنوان مثال ، محافظت در برابر گرما و صدای آزار دهنده ، بنابراین به این منجر شده است که مجموعه بزرگی از طراحی های متنوع برای پنجره ها ارائه گردد. پنجره هایی که از طرف خارج نصب می شوند و پنجره های فرانسوی باید حداقل دارای عایق سازی مناسب و یا شیشه دو جداره باشند .

مطلب پیشنهادی
نقش گالوانیزه چیست؟ | مزایای گالوانیزه

مقدار مناسب برای عبور گرما از پنجره ها نباید بیش از 1.3 باشد . طراحی هر پنجره باید برآورد کننده نیازهای تکنیکی مرتبط با بخش های گوناگون ساختمان نیز باشد . عوامل اصلی و مهم عبارتند از : شکل ، تقسیمات ، چگونگی باز شدن ، مصالح ، چهار چوب و عملکرد سطح ، تهویه ، عایق سازی در برابر صدا و حرارت ، مقاومت در برابر آتش سوزی ،نکات کلی امنیتی و در عین حال استفاده از شیشه های ایمنی نیز ، عواملی هستند که باید برآورد شوند .

طراحی مقاطع ، مکان قرارگیری ، توع اتصالات و درزبندی ها مهمترین عواملی هستند که ضد آب بودن طولانی درزها را تضمین می کنند . ساخت و ساز اجزا مانند جعبه های رولی پشت پنجره ها ، صفحات پنجره ها و دریچه ها باید با عایق سازی در برابر صدا نیز مانند سایر ویژگی های تکنیکی مطابقت داشته باشد.

تمیز کردن پنجره دو جداره

بالابر نماها و تجهیزات متحرک آن ( که دسترسی به سطوح شیشه های ثابت کمک می کنند) معمولا برای تمیز کردن پنجره ها به کار برده می شوند .

همه این ها برای تعمیر و نگه داری در دسترس می باشند در عین حال هزینه های مربوط به قراردادن داربست را کاهش می دهند ) و اگر در زمان و موقعیت مناسب به کار گرفته شوند ، می توانند در بعضی از کارهای جزیی ساختمان های گوناگون نیز مورد استفاده قرار گیرند ( به عنوان مثال در تثبیت کرکره ها و یا نصب پنجره ها و غیره )


مطالب مرتبط
نظر دهید

نظر دهید