به سایت گروه کارخانجات آبتین دژ خوش آمدید...
  • موقعیت مکانی
    تهران|سعادت آباد
  • برنامه کاری
    همه روزه: 08:00- 20:00
  • مشاوره رایگان
    09184900081

کاربر جدید هستید؟


ورود

رمز عبورتان را فراموش کرده اید ؟ (بستن)

آیا شما در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟


ثبت نام

(بستن)
Homeدرب و پنجرهفرآیند ساخت درب و پنجره دوجداره
خانه فرآیند ساخت درب و پنجره دوجداره
12
ژوئن
فرآیند ساخت درب و پنجره دوجداره

فرآیند ساخت درب و پنجره دوجداره

 

در ابتدای کار ابعاد شامل طول و عرض پنجره ها و همچنین ضخامت قاب های شیشه ای و نوع شیشه برای هر قاب و ضخامت کلی پنجره به سازنده اعلام می شود.

در خط مونتاژ، فاصله اندازهایی که با ضخامت خاصی بریده شده اند،در ابعاد طول و عرض مورد نیاز قرار داده می‌شوند و با ماده خشک کننده پر می‌شوند. در یک خط موازی، قاب‌های شیشه‌ای به اندازه های دقیق و مشخص بریده و برای شفافیت کافی ، شسته می‌شوند.

از یک درزگیر چسبنده در روی فاصله انداز در هر طرف بکار برده می‌شود و قاب‌ها به فاصله اندازها پرس می‌شوند. این درزگیرها از جنس پلی ایزوبوتیلن هستند.

هنگامیکه پنجره با گاز پر می شود، دو حفره در فاصله انداز پنجره مونتاژ شده ایجاد می‌شود، خطوط برای بیرون کشیدن هوا خارج از فضا و جایگزین کردن آن با گاز دلخواه متصل می‌شوند سپس این خطوط از بین می‌روند و حفره‌ها برای نگه داشتن هوا بسته می‌شوند.

تکنیکی مدرن تر، استفاده از پر کننده گاز آنلاین می‌باشد که این روش نیاز به ایجاد حفره در فاصله انداز را برطرف می‌کند و لبه های کناری با استفاده از پلی سولفید یا درزگیر سیلیکونی یا مواد مشابه برای جلوگیری از ورود هوای مرطوب بیرون محکم می‌شوند.

ماده خشک کننده، اثرات رطوبت بجا مانده از هوای محفوظ شده را از بین می‌برد تا هیچ آب و یا بخار آبی در هوای سرد درقاب‌های شیشه‌ای ظاهر نشود.

برخی تولید کنندگان ، فرآیندهای خاصی را ابداع کرده‌اند که فاصله انداز و ماده خشک کننده را در یک سیستم کاربردی تک مرحله‌ای ترکیب می‌کنند.

مطلب پیشنهادی
پنجره دو جداره هوشمند چیست؟

 

فرآیند ساخت درب و پنجره دوجداره

 

پنجره ها در هر ساختمان مهمترین نقاط انتقال دهنده دمای فضای خارج به محیط داخل محسوب می گردند. در یک خانه معمولی ۲۵% گرما از طریق دیوارها و تقریبا ۴۰% به وسیله پنجره ها تلف می شود. به دلیل اینکه شیشه قادر به هدایت گرما و سرما بین دو محیط است، بنابراین ویژگی مهم شیشه های دوجداره عایق بودن آنهاست.عملکرد شیشه دو جداره بسیار ساده میباشد.

همان طور که گفتیم، شیشه عایق حرارتی بسیار خوب و مناسبی است. در یک روز سرد زمستانی ،شیشه هایی که یک جداره دارند ، مقدار قابل توجهی از گرمای داخل منزل را به خارج هدایت میکنند. به همین ترتیب در یک روز گرم تابستان شیشه تک جداره به آسانی گرمای محیط بیرونی را به داخل می آورد و در نتیجه باعث افزایش دمای درون ساختمان می شود.

هوا و گاز جزو هدایت کننده های حرارتی ضعیفی هستند. هوا یا گاز مابین دو جداره ی شیشه ها، منجر به عدم تبادل حرارت و هدر رفتن دما بین محیط بیرون و داخل شده و محل سکونت شما را در تابستان خنک و در زمستان گرم نکاه می دارد.

استفاده از درب و پنجره با شیشه دوجداره موجب کاهش اتلاف انرژی از طریق رسانش شده و به سبب فاصله بین دو جداره میزان انتقال انرژی به روش جابجایی نیز به صورت چشمگیری، اندک است.


نظر دهید

نظر دهید